Forum Instruktor Nauki Jazdy...prawie Strona Główna Instruktor Nauki Jazdy...prawie
Forum kandydatów na instruktorów nauki jazdy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poszukuję OPRACOWANIA na te tematy poniżej.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Instruktor Nauki Jazdy...prawie Strona Główna -> Materiały
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Instruktor77




Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:37, 10 Paź 2011    Temat postu: Poszukuję OPRACOWANIA na te tematy poniżej.

PYTANIA DO POKAZU PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH

W RAMACH EGZAMINU TEORETYCZNEGO

DLA KANDYDATÓW NA INSTRUKTORÓW



1. Włączanie się do ruchu - Podaj podstawową definicję oraz sytuacje, kiedy kierujący

pojazdem uważany jest za włączającego się do ruchu opierając się na praktycznych

przykładach z uwzględnieniem pojazdów szynowych. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

2. Omów zasadę zachowania się kierującego pojazdem zbliżając się w obszarze

zabudowanym do oznaczonego przystanku autobusowego/ trolejbusowego/na którym stoi

autobus lub trolejbus oraz w razie omijania autobusu szkolnego z włączonymi

kierunkowskazami. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

3. Podaj dozwolone prędkości stosowane na różnych rodzajach dróg z uwzględnieniem

obszaru zabudowanego dla pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3500 kg ,

również w razie ciągnięcia przyczep, w tym tzw. zasadę bezpiecznej prędkości. Omów

sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

4. Omów zasadę zmiany kierunku jazdy na drodze dwukierunkowej i jednokierunkowej oraz

zmianę pasa ruchu z uwzględnieniem odstępstwa zmiany kierunku jazdy dla określonej

grupy pojazdów. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

5. Omów zasadę zachowania się kierującego pojazdem przy zbliżaniu się do przejścia dla

pieszych i przejazdach dla rowerzystów ich oznakowania , oraz zasadę zachowania się

kierującego pojazdem podczas zmiany kierunku jazdy wobec pieszych i rowerzystów

którzy przechodzą lub przejeżdżają na skrzyżowaniu dróg bez wyznaczonych przejść lub

przejazdów. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne

itp.

6. Omów zachowanie się kierującego pojazdem na przejazdach kolejowych strzeżonych i

niestrzeżonych, przejazdach tramwajowych, miejsce zatrzymania pojazdu w razie

zbliżania się pociągu do przejazdu kolejowego niestrzeżonego ,oraz sytuacje w jakich

tramwaj posiada pierwszeństwo przejazdu. Omów sposób realizacji powyższych zajęć:

metodę, pomoce dydaktyczne itp.

7. Opisz sposoby wykonywania manewrów zawracania oraz ich zakazy z uwzględnieniem

skrzyżowań o ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

8. Przedstaw zasadę tzw. „hierarchicznej ważności przepisów” omów jej praktyczne

zastosowanie w tym również znaczenie odpowiedniej pozycji kierującego ruchem na

skrzyżowaniu dróg. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

9. Przedstaw zasadę ruchu prawostronnego omawiając najczęstsze wykroczenia wobec niej,

opierając się na praktycznych przykładach. Omów sposób realizacji powyższych zajęć:

metodę, pomoce dydaktyczne itp.

10. Podaj definicję wymijania i omijania, stosowanych odstępów podczas wykonywania tych

manewrów, sposób wykonywania manewru cofania oraz sytuacje w jakich manewr

cofania jest zabroniony. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

11. Przedstaw opierając się na praktycznych przykładach zasady postępowania przy zbliżaniu

się do skrzyżowania dróg, rodzaje skrzyżowań sposób ich oznakowania oraz

obowiązującą zasadę przy skręcie w lewo będąc na skrzyżowaniu dróg. Omów sposób

realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

12. Przedstaw zasady holowania pojazdu silnikowego, sposób oznakowania pojazdu

holowanego, dozwolone prędkości w obszarze zabudowanym i poza obszarem

zabudowanym, długość połączenia sztywnego lub giętkiego oraz sytuacje gdzie manewr

holowania jest zabroniony. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

13. Omów warunki przewożenia pasażerów w tym również dzieci w wieku do lat12 i

wzroście nie przekraczającym 150 cm, oraz zasady używania pasów bezpieczeństwa z

uwzględnieniem osób które z mocy prawa są zwolnione z obowiązku używania pasów.

Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

14. Wymień grupę pojazdów, które mogą parkować w całości na chodniku, sposób ich

usytuowania oraz warunki które muszą być spełnione aby parkowanie tych pojazdów

było zgodne z przepisami prawa. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę,

pomoce dydaktyczne itp.

15. Wymień sytuacje gdzie występuje zakaz zatrzymywania pojazdu z uwzględnieniem

określonych w ustawie odległości. Podaj definicję zatrzymania. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

16. Wymień miejsca gdzie występuje zakaz postoju pojazdu, określ definicję postoju. Omów

sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

17. Omów zasady postępowania w przypadku uszkodzenia pojazdu silnikowego lub

przyczepy w obszarze zabudowanym i poza obszarem zabudowanym na różnych

rodzajach dróg oraz sposób ich sygnalizowania /trójkąt, światła/. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

18. Omów zasady używania świateł zewnętrznych pojazdu w warunkach normalnej

przejrzystości powietrza oraz w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza

spowodowaną warunkami atmosferycznymi /mgła /. Omów sposób realizacji powySszych

zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

19. Określ definicję wyprzedzania , opisz zagrożenia występujące w związku z zamiarem

wyprzedzania na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu oraz przedstaw

najważniejsze warunki bezpieczeństwa z tym związane. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

20. Wymień wszystkie miejsca i sytuacje w których zabronione jest wyprzedzanie pojazdów i

omów ewentualne wyjątki zezwalające na wyprzedzanie. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

21. Wymień sytuację zezwalającą na wyprzedzanie z prawej strony pojazdów z

uwzględnieniem występującego niebezpieczeństwa oraz przedstaw sytuacje gdzie

wyprzedzanie z prawej strony jest bezwzględnie zabronione. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

22. Omów miejsca i sytuacje w których kierujący pojazdem ustępuje pierwszeństwa pieszym

przechodzącym przez jezdnię poza miejscem do tego celu przeznaczonym oraz uzasadnij

tą sytuację. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne

itp.

23. Omów zasady i warunki używania kierunkowskazów akcentując sens / istotę / ich użycia

podając przykłady różnych zachowań w praktyce. Omów sposób realizacji powyższych

zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

24. Omów uprawnienia wynikające z posiadania prawa jazdy kategorii B (A, B+E, C, C+E,

D, D+E) oraz warunki jego uzyskania. Liczbę punktów karnych za wykroczenia drogowe

które spowodują zatrzymanie posiadanych uprawnień dla osób posiadających prawo

jazdy do 1 roku i powyżej 12 miesięcy. Omów sposób realizacji powyższych zajęć:

metodę, pomoce dydaktyczne itp.

25. Przedstaw znaki zakazu, które nie obowiązują osobę niepełnosprawną posiadającą

wymagane oznakowanie i dokumenty. Opisz sposób oznakowania takiego pojazdu.

Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

26. Wymień podmioty upoważnione do wydawania poleceń lub sygnałów dla uczestników

ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze. Omów sposób realizacji powyższych

zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Instruktor Nauki Jazdy...prawie Strona Główna -> Materiały Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin